Autor Ensenyament
8 febrer 2015 a 17:00

El Govern pretén millorar les competències bàsiques dels alumnes

0 Flares 0 Flares ×

Ha creat nous currículums de primària i secundària

Els nous currículums creats pel Govern// Imatge del web de la Generalitat de Catalunya

Els nous currículums creats pel Govern// Imatge del web de la Generalitat de Catalunya

El Govern ha creat nous currículums de l’educació primària i secundaria, el que suposa un canvi de paradigma del model actual. L’objectiu és aprofundir en el model competencial, així  quan l’alumnat acabi aquesta etapa obligatòria, adquirirà totes les competències bàsiques necessàries. El Departament d’Ensenyament farà una sessió informativa per a més de 10.000 professionals del món docent per informar-ne de les novetats.

El mateix departament, ja fa més de tres anys que treballa en l’estudi d’aquestes competències, per això els nous currículums incorporen els aspectes nuclears dels documents d’identificació i desplegament de les competències bàsiques a l’educació primària i secundaria, elaborades l’any 2011.

D’aquesta manera, les competències bàsiques es converteixen en els objectius d’aprenentatge final en l’etapa obligatòria. El model prioritza la interrelació dels diferents coneixements adquirits per l’alumne i la seva posada en escena. En el currículum hi ha presents competències com la comunicativa, matemàtica, lingüística i audiovisual, entre d’altres.

Aquestes competències tenen diferents nivells de coneixement: l’adquisició del coneixement, la comprensió i la interiorització del coneixement adquirit, o la interacció amb la realitat en els diferents contextos i en l’aplicació del coneixement.

L’etapa d’educació primària consta de 5.250 hores lectives, de les quals 525 són d’esbarjo i 4.725 d’ares de coneixement. D’altra banda, l’ESO disposa de 4.200 hores lectives. El currículum de primària incorpora l’increment de 175 hores de matemàtiques, i proposa una atenció especial en el procés de lectura i escriptura, consolidant el Suport Escolar Personalitzat. El document de secundària preveu un increment de 35 hores de matemàtiques al 3r curs d’ESO, i 35 més de la primera llengua estrangera, al llarg de tota l’etapa.

Les mesures previstes pel Govern ajudaran als alumnes a estar més preparats al finalitzar l’ESO, poden assolir l’acreditació ACTIC, els nivells A2, B2 i B1 de les llengües estrangeres, o quan l finalitzar l’últim curs, els alumnes estiguin capacitats per accedir tant a Batxillerat com a la Formació Professional.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 0 Flares ×