Autor Economia
6 març 2015 a 16:00

CaixaBank crea una aplicació bancària mòbil de Línia Oberta per a vehicles Ford

0 Flares 0 Flares ×

És el primer banc que aposta per aquesta tecnologia

torre-caixabank

Torre de Caixabank // Imatge del web Wikimedia Commons

CaixaBank s’ha convertit en el primer banc del món que crea una aplicació bancària mòbil de Línia Oberta per a automòbils equipats amb sistemes intel·ligents. L’aplicació és compatible amb el sistema Ford SYNC amb AppLink.

Una de les funcions d’aquesta aplicació és la geolocalització d’oficines i caixers més pròxims. Aquest sistema facilita a l’usuari trobar les oficines més pròximes a la seva posició, sense haver de sortir del vehicle i en temps real. L’aplicació admet control de veu, de manera que es pot utilitzar circulant. A més, indica el punt exacte en què es troben les oficines i els caixers i també ofereix la informació bàsica de contacte i els horaris. Així mateix, permet contactar telefònicament amb l’oficina.

El sistema de connectivitat SYNC de Ford permet connectar dispositius mòbils amb el vehicle i controlar les seves funcions mitjançant comandaments de veu. A través del sistema SYNC amb AppLink, els clients poden controlar algunes de les aplicacions preferides dels seus dispositius mòbils mentre circulen, sense apartar la vista de la carretera ni les mans del volant.

La plataforma de control per veu SYNC està disponible per a clients de Ford des del 2007 als EUA i des del 2012 a Europa. En aquests moments, la tecnologia SYNC està disponible en tota la gamma de models Ford i està incorporada a milions de models que circulen arreu del món.

L’aplicació creada per CaixaBank en col·laboració amb Ford forma part de l’oferta d’aplicacions per a SYNC amb AppLink que ja inclou serveis tan populars com SpotifyParkopediaAUPEOAudioteka, i Glympse, entre altres.

CaixaBank ha liderat a escala mundial iniciatives, com la creació dels primers serveis financers per a smartwatches i dispositius wearable o la posada en marxa de la primera app store d’una entitat financera. Aquest procés no hauria estat possible sense el desenvolupament de línies de negoci pioneres en banca digital, factor clau per a la seva estratègia d’innovació. D’acord amb l’informe 2014 Global Mobile Banking Functionality Benchmark,   realitzat per Forrester, és la segona millor entitat financera del món en banca mòbil.

En aquest sentit, l’empresa dirigida Isidre Fainé i que té com a delegat Gonzalo Gortáza, ha rebut fa pocs dies, el premi a banc amb major aposta per la innovació del món, en l’edició 2014 del Global Banking Innovation Awards. Igualment, CaixaBank ha estat escollida com a Millor Banc del Món en Innovació Tecnològica per la publicació britànica Euromoney, un reconeixement pel qual competien entitats de tot el món.

L’empresa té més de 4 milions de clients de serveis mòbils, dels quals 3,4 milions operen amb l’aplicació de Línia Oberta. En total, l’entitat registra mensualment més de 120 milions d’operacions via mòbil, de les quals el 33% impliquen moviments de fons. A més, l’entitat té una oferta de més de 70 aplicacions i més de 10 milions de baixades.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 0 Flares ×