Autor Sanitat
6 agost 2016 a 10:00

El Govern destina 11,4 milions d’euros a dotar de personal d’atenció i gestió el servei de CAT112

1 Flares 1 Flares ×

El CAT 112 atén una mitjana diari de 7.000 trucades

Telefon d'emergències 112

Telefon d’emergències 112 // Imatge cedida per Gencat

El Govern ha aprovat  la despesa pluriennal, per a un període de dos anys, destinada al servei d’atenció i de gestió del Telèfon 112 d’Emergències de Catalunya (CAT112). Mitjançant aquesta despesa, pressupostada en un import d’11,4 milions d’euros, el CAT112 es garanteix disposar del personal per mantenir el servei d’atenció a les trucades d’emergències, que a Catalunya es gestionen des de dues sales, una situada a la Zona Franca de Barcelona, i l’altra a l’edifici CAT112 de Reus.
Ambdues sales gestionen de mitjana el 50% de les trucades totals. El Telèfon 112 d’Emergències de Catalunya, que depèn del Departament d’Interior, atén una mitjana diari de 7.000 trucades, que en dies de situacions d’emergències provocades per fenòmens atmosfèrics adversos, emergències d’origen tecnològic (accident químic, etc.), o situacions que provoquen múltiples incidències (nit de Cap d’Any o revetlla de Sant Joan) arriben fins a les 10.000 trucades diàries o inclús superen aquest volum.
El CAT112 es garanteix així la cobertura òptima del servei i poder disposar en cada moment del personal tècnic adient (tant pel nombre d’efectius com per la seva especialització). La cobertura del servei és de 24 hores al dia, tots els dies de l’any per a qualsevol emergència en la que un ciutadà necessiti la presència de policia, bombers, sistema d’emergències mèdiques, protecció civil o agents rurals.
En els propers anys, el CAT112 reforçarà la gestió de les trucades en diferents idiomes d’aquells en els quals ja atén les trucades: català, castellà, anglès, francès i alemany.
Els darrers anys, el CAT112 ha posat en marxa, també, una sèrie d’aplicacions per a telèfons intel·ligents que faciliten la interacció amb els operadors del CAT112 a persones sordes o laringectomitzades, estudiants estrangers o turistes que no parlen cap dels cinc idiomes en els que els operadors atenen les trucades, i, recentment, a les persones refugiades acollides a Catalunya.
Aquestes APP permeten al ciutadà alertar al CAT112 d’una emergència seleccionant un pictograma que especifica l’emergència i on es troba la persona que truca. D’aquesta manera es venç la barrera de l’idioma (en el cas de persones que no parlen les llengües d’ús operatiu al CAT112) o de la parla en el cas de persones sordes o laringectomitzades. El CAT112 també s’ha dotat de la tecnologia per rebre trucades realitzades amb l’APP MY112, que geolocalitzen la persona que fa una trucada de veu, amb un marge d’error ínfim, facilitant i accelerant l’accés dels serveis d’emergències.
1 Flares Twitter 0 Facebook 1 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 1 Flares ×