Autor Societat
5 febrer 2018 a 15:00

Premis 080 Barcelona Fashion

2 Flares 2 Flares ×

Més de 32.000 assistents en aquesta edició

premiats 080 Barcelona fashion

La firma Brain & Beast, amb la col·lecció Eclipse”, i la dissenyadora Krizia Robustella, amb “Trendy Flock”, ha estat reconegudes ex aequo, amb el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080 d’aquesta edició de la passarel·la de moda catalana que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) i que va finalitzar divendres al vespre després d’una setmana de moda al Recinte Modernista de Sant Pau. De la seva banda, la firma debutant Mans Concept Menswear amb la col·lecció “Make America Great Again”,s’ha endut el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 by Desigual de la 21a edició de la passarel·la.
El secretari general d’Empresa i Coneixement, Pau Villòria, acompanyat del director del 080 Barcelona Fashion, Miquel Rodríguez, i de la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, van presidir l’acte de lliurament dels guardons de la present edició, on també s’ha premiat la firma Naulover amb el Premi Modacc a les Marques Internacionals, per la col·lecció “Seducció”.
En rebre el premi, el dissenyador Àngel Vilda, de Brain & Beast, Premi Nacional 080 a Millor Col·lecció, ha confessat estar “molt nerviós” i ha aprofitar per bromejar en assegurar que “si estigues nu estaria més còmode”Així mateix, ha volgut agrair el premi i ha assegurat que el guardó l’encoratja a “fer més i millor”Un guardó que ha compartit amb la dissenyadora Krizia Robustella, que en recollir el premi ha reconegut que no se l’esperava i ha apuntat que el guardó “ja em fa pensar en la nova col·lecció”.
 
Al seu torn, el dissenyador debutant Jaime Álvarez, de la firma Mans Concept Menswear, guanyadora del Premi Nacional 080 al Disseny Emergent by Desigual, visiblement nerviós ha agraït “al jurat i a l’organització la confiança” i també ha volgut tenir paraules d’agraïment a la ciutat de Barcelona, “que m’ha acollit tot i ser nou i un estrany”.
De la seva banda, Carme Noguera, directora creativa de la firma Naulover -guanyadora del Premi 080 Modacc per a Marques Internacionals-, ha reconegut estar “molt contenta per aquest premi que reconeix la feina i l’esforç de les 130 famílies que treballen amb nosaltres”
El Premi Nacional al Disseny Emergent està dotat amb 15.000 euros, i  vol potenciar l’estratègia empresarial de la marca pel que fa a la consolidació de la fase de creació d’empresa. Aquest premi ha comptat de nou amb el suport de Desigual. El guanyador del premi presentarà la seva propera col·lecció en la següent edició de la 080 Barcelona Fashion. Així mateix, una mostra de la col·lecció guanyadora formarà part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya.
De la seva banda, el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col•lecció 080 Barcelona Fashion consisteix en la participació directa a l’edició de juny de 2018 de la passarel·la, de forma gratuïta. A banda dels guardons institucionals, el Premi MODACC a la Millor Col·lecció de la 21a edició de la 080 Barcelona Fashion de Marques Internacionals, que consisteix en la participació directa a la següent edició de la passarel·la 080 de forma gratuïta i un premi de 10.000 euros en serveis del Clúster.
El Jurat de la 21a ed. del 080 Barcelona Fashion
L’elecció dels guanyadors ha estat a càrrec d’un jurat professional creat al efecte. El guanyador s’ha escollit d’acord amb els criteris de  disseny i creativitat de la col•lecció, qualitat de la col•lecció i potencial comercial de la col•lecció.
El jurat ha estat integrat per José Forteza (Senior Editor. Vogue & GQ Mèxic i Llatinoamèrica); Àlex Barrau Fort (Director de Comunicació per a Espanya a Desigual); Daniel Gonzalez Elizondo (director creatiu de firmes com C&A i El Corte Inglés, i estilista de Bershka i Diesel); Eulàlia Gorin (cap de Departament d’Estilisme d’Indumentària a l’Illa, Escola d’Art i Disseny, a Sabadell); Robbie Sinclair (consultor de moda i dissenyador); Francesca Tur Serra: Publicista  especialitzada en tendències i CEO de Tendencias.tv).
Homenatge a Azzedine Alaïa
 
L’actriu Rossy de Palma i l’ex editora de Vogue, Lisa Lovatt-Smith ha estat aquesta tarda protagonistes de l’homenatge pòstum que la 080 Barclona Fashion ha volgut retre en aquesta edició al recentment desaparegut dissenyador Azzedine Alaïa, com han fet les fashionweek de Paris i Londres.
Durant el col·loqui-homenatge, l’actriu Rossy de Palma, amiga personal del dissenyador, ha destacat la seva energia, sabia divertir-se com un nen, i tenia la dolçor mediterrània”. “Era molt generós, un gran conversador que tenia entre les seves passions a Carmen Amaya”ha explicat l’actriu. Així mateix, sobre la seva manera de treballar ha destacat que “era un artesà que composava sobre el cos de la dona”. Segons De Palma, “Azzedine coneixia el cos de la dona, i estava al seu servei, per això els seus vestits es mantenen idèntics i no passen de moda”.
Ambdues han coincidit en la “senzillesa” del creador que “es considerava no un dissenyador sinó un costurer” que “no volia premis ni reconeixements”i que va rebutjar fins a tres ocasions la Legió d’Honor francesa. Aquest esperit rebel i independent el va fer segons ha explicat de Palma “no deixar-s portar per les obligacions de la moda. Mai va pagar una campanya publicitària ni va fer una línia de perfums”. A aquest respecte, Lovatt-Smith ha afegit que en un moment de la seva trajectòria “els seus vestits no tenien resistència al preu, els seus vestits es venien com la droga” i ha afegit que “facturava 50.000 dòlars al dia a Barneys a Nova York”.
Aquest record de la passarel·la de moda catalana al gran dissenyador s’ha completat al vespre a la passarel·la de la 080, amb un espectacle on s’ha pogut veure una selecció de vestits d’Alaïa, en un muntatge que ha comptat amb la mateixa Rossy de Palma, com a model d’excepció, i amb la col·laboració de la ballarina Blanca Li, també vestida d’Alaïa, que ha creat una coreografia especial per aquest homenatge.
Entre els set vestits de la mostra, destaca un espectacular abric que pertany a l’actriu Isabelle Adjani, un disseny de la també actriu d’origen tunisià Hiba Abouk, que també ha estat present a l’homenatge, i un vestit d’alta costura de la darrera col·lecció del dissenyador.
Més de 32.000 assistents en aquesta edició de la 080 Barcelona Fashion
En aquesta 21a edició, 32.450 persones han passat pel 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general, un 5,7% més respecte l’anterior edició.
En l’edició d’enguany, han seguit in situ la passarel·la un total de 1.301 professionals de la comunicació, d’aproximadament 600 mitjans diferents, entre periodistes, bloggers i digital influencers. Del total de professionals acreditats, 491 són de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes…), 270 són bloggers o mitjans digitals, 250 són digital influencers, 210 són mitjans gràfics, i 80 són periodistes de mitjans internacionals de països com Vogue Mex i Latam, Grazia Italia, Elle.it, Wonderland UK, Vice UK, Schön, MF Fashion d’Italia, i CQ d’Alemanya, entre d’altres.
Patrocinadors i sponsors de la 21a edició del 080 Barcelona Fashion
Aquesta edició de la passarel·la ha comptat amb 7 patrocinadors-sponsors, i amb 9 firmes col·laboradores. Són sponsors Redken (perruqueria oficial), NYX (maquillatge oficial), Soho House, Kavehome (decoració oficial), La Roca Village, Mistinguett (cava oficial) i Autobeltran – Mercedes-Benz (partner automobilístic). De la seva banda, també han participat com a firmes col·laboradores Estrella Damm (cervesa oficial), Rowenta (planxat i haircare), Raffel Pages, EPSON (amb presència al village i com a organitzador de la taula rodona), Redbull, CND Beauty (manicura oficial), Veri (aigua oficial), BCN Brand (uniformes oficials) i Tanqueray.
2 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 2 Pin It Share 0 Email -- 2 Flares ×