Autor Societat
1 febrer 2015 a 14:00

La línia d’atenció a dones en situació de violència masclista atén prop de 25 trucades diàries

1 Flares 1 Flares ×
Escoltar

Un servei 365 dies, 24 hores, en 124 idiomes

Telèfon gratuït d'atenció a les dones que es troben en situació de violència masclista

Telèfon gratuït d’atenció a les dones que es troben en situació de violència masclista // Imatge cedida per la Generalitat de Catalunya

El telèfon 900900120 que l’Institut Català de les Dones, del Departament de Benestar Social i Família, posa a disposició de les dones en situació de violència masclista ha atès durant tot el 2014, un total de 9.227 trucades. Aquesta xifra suposa 769 trucades mensuals, i prop de 25 diàries.

De l’anàlisi d’aquestes trucades destaca que el 94,2% es tracta de violència masclista en parella – en el 68% dels casos de la parella actual, i en el 32% de l’ex-parella –. En la resta d’ocasions es tracta de violència familiar, social comunitària i laboral.

El 94,6% de trucades són per violència psicològica; un 35,1% per violència física; un 8% per violència econòmica; i un 2,8% per violència i abusos sexuals.

Cal destacar també que el 56% de les dones conviuen amb l’agressor, i dins d’aquest grup, el 27% tenen fills menors d’edat vivint dins el nucli familiar, víctimes d’aquest violència. En conseqüència, per tal de millorar l’atenció a aquests infants, el passat mes de desembre el Govern va aprovar el Programa de mesures per a la intervenció amb fills de dones en situació de violència masclista 2014-2017.

Montse Gatell, presidenta de l’Institut Català de les Dones, ha destacat que el 900900120 és un servei totalment confidencial, perquè “l’anonimat facilita que les dones truquin i s’informin i avancin en el procés que han de fer per superar la situació de violència masclista”. Gatell ha destacat que “aquesta confidencialitat també permet que cada dona obtingui les eines que se li faciliten per superar la violència masclista al seu propi ritme, respectant el seu procés, la seva potència i capacitat de superació”.

La presidenta de l’Institut Català de les Dones, també ha volgut agrair la tasca de les institucions, així com dels ens locals i el sector empresarial català per difondre aquest servei entre la població “amb l’objectiu que sigui conegut per totes les dones que en algun moment de la seva vida el puguin necessitar”.

L’any passat, un total de 114 ens locals van impulsar el coneixement del 900900120 en el seu territori mitjançant serveis, xarxa associativa, empresarial i comercial en el marc d’un acord de col·laboració que l’ICD va establir amb l’Associació Catalana de Municipis i Comarques i la Federació de Municipis de Catalunya.

A més, cal destacar també l’acord amb Transport Metropolitans de Barcelona, que va permetre difondre el servei a través de fulls informatius on s’hi donaven claus per identificar situacions de violència masclista, així com càpsules televisives a través de les 2.800 pantalles de la xarxa de metro i bus.

El telèfon 900900120 és un primer recurs confidencial on les dones poden trucar i expressar la seva situació, i se’ls ofereix una derivació als serveis de la Xarxa d’Intervenció integral contra la violència masclista. És una línia d’atenció gratuïta, que s’ofereix tots els dies de l’any durant 24h, i facilita la comunicació en un total de 124 llengües. A través del telèfon 900900120 les dones accedeixen directament a un equip de professionals de l’advocacia, psicologia, el treball social i la medicina, i en les situacions més extremes també es realitza contacte directe amb els serveis d’emergències policials i sanitaris.

1 Flares Twitter 1 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 1 Flares ×