Autor Política
13 Març 2015 a 16:30

El contracte de Carmona: 10 prioritats triades pels veïns

La campanya del PSC aposta per la proximitat

 

Candidata a la reeleccio Carme Carmona explica contracte social a la seu del PSC aquest mati

La candidata a la reelecció, Carme Carmona, explica el contracte social amb la ciutadania, a la seu del PSC, aquest migdia // Foto: Judit Josa

Un contracte implica que després es pugui demanar comptes i per això, l’alcaldessa i candidata a la reelecció Carme Carmona li agrada utilitzar aquesta paraula quan explica la campanya de participació del PSC per elaborar el programa. Fins el 12 d’abril, la candidat té previst parlar amb un miler de ciutadans, en trobades d’entre 10 i 15 persones que es fan a demanda i en llocs escollits pels mateixos veïns— ja n’hi ha pactades 65—, reunir-se amb les entitats locals i recollir propostes a les carpes del PSC que a partir d’aquest cap de setmana i durant tots els caps de setmana de campanya s’instal·laran als mercats de Les Fontetes i de Serraparera, entre altres punts. Els ciutadans també poden fer arribar propostes per millorar la ciutat a la web de la candidata Carmecarmona.cat. Els suggeriments dels cerdanyolencs i les idees de la militància socialista es traduiran en una trentena de propostes que es podran votar en un procés participatiu obert: seran els veïns qui escullin 10 prioritats; les 10 idea força que Carmona es compromet a impulsar durant el proper mandat si surt reelegida alcaldessa. Per això, Carmona parla de contracte i la campanya, entre el 18 i el 25 d’abril s’obriran les urnes i al maig culminarà amb una presentació, s’anomena Contracte amb la Ciutadania. “Volem fer Cerdanyola amb la gent, escoltant i comptant amb les persones. És el meu compromís amb la ciutadania i seran els compromisos del PSC amb els ciutadans” ha dit aquest migdia l’alcaldable socialista en la presentació de la campanya a la seu de Sant Salvador.

El valor de la proximitat

La campanya busca reafirmar el valor de la proximitat, que Carmona ha qualificat “d’imprescindible” en política municipal i ha afegit “és la meva forma de treballar, els veïns saben que em poden aturar pel carrer i plantejar les seves necessitats”. El contracte amb la ciutadania, que la mateixa alcaldessa va anunciar ja en la presentació de la legislatura, suposa “un pas endavant” respecte la campanya de participació de l’any 2011, en què els socialistes van recollir propostes de veïns en urnes als carrers. “Ara podran escollir-les directament, prioritzar-les i dir el que volen”, ha dit i ha insistit en què les 10 primeres serien irrenunciables de fer per al proper govern.

Els dies de votacions obertes

Fins els 12 d’abril qualsevol habitant de Cerdanyola pot fer arribar les accions que li agradaria que s’apliquessin a la ciutat, tant de forma presencial com virtual. Entre el 13 i el 17 d’abril, un grup redactor del comitè de campanya unificarà aquestes propostes — les dels ciutadans i de la militància, molt “activa”, segons la candidata— i les harmonitzarà amb els principis socialistes. “Les propostes (del programa) han de quadrar amb el que pensem i defensem els socialistes, amb els nostres principis ideològics com ara la igualtat o els drets de les persones, i els valors que representem”, ha explicat Carmona. Un cop feta aquesta tasca, les 20-30 propostes resultants es sotmetran a votació perquè qualsevol resident pugui escollir les 10 que s’aplicaran. Del 18 al 25 d’abril es podrà votar al web Carmecarmona.cat i presencialment, a l’agrupació del PSC, al carrer de Sant Salvador, entre els dies 18 i 24 d’abril. La votació culminarà a les carpes instal·lades als mercats, el dia 18 a Serraparera i el dia 25, a Les Fontetes. Un acte per formalitzar el contracte que subscriu la candidata amb la ciutadania tancarà la campanya del programa electoral a finals d’abril, primers dies de maig.

Switch to mobile version