Autor Economia
27 Maig 2016 a 10:00

Banc Sabadell presenta el Kelvin Retail al firal IFEMA

L’entitat ofereix big data al petit i mitjà comerç per ajudar-los a dinamitzar els seus negocis

Banc Sabadell // Imatge cedida per l'entitat

Banc Sabadell // Imatge cedida per l’entitat

En el marc del Digital Enterprise Show 2016 (DES 2016) que s’està fent al firal IFEMA de Madrid, Banc Sabadell ha presentat el Kelvin Retail, una nova línia de serveis basats en la tecnologia i el processament d’informació (big data) amb l’objectiu de generar valor mitjançant la utilització de les dades. Creat pels departaments d’Innovació i Tecnologia del banc, el Kelvin Retail, una eina dirigida al comerç petit i mitjà que a mig termini també es destinarà a la resta d’empreses.

Kelvin Retail neix de la premissa que el físic i matemàtic anglès William Thomson (1824-1907), primer baró Kelvin, va popularitzar quan va afirmar que el que no es pot mesurar no es pot millorar. A partir d’aquesta idea, el Sabadell crea aquesta eina amb el seu nom en exclusiva per als comerços amb la finalitat de proporcionar-los un millor coneixement de la seva activitat per poder prendre les decisions més adequades que ajudin a potenciar i dinamitzar el negoci.

La nova eina ofereix tres tipus d’indicadors relacionats amb el negoci, els clients i el sector. La informació que aporta Kelvin Retail sempre és global, mai individualitzada. Com a exemple, un comerç que utilitzi Kelvin Retail podrà saber la procedència dels seus compradors, la seva edat, la freqüència de compra, la quota de mercat que té, les vendes per hores, dies o setmanes, la facturació que té en relació amb la mitjana del sector, etc.

Tota aquesta informació és la que s’emmagatzema als terminals punt de venda (TPV) quan l’usuari paga amb targeta el que ha comprat. Banc Sabadell posa aquesta informació de manera processada, estructurada i interpretada a disposició dels seus clients del sector del retail com un valor afegit al seu ampli catàleg de productes i serveis financers. Per ser usuari del Kelvin Retail, el comerç ha de tenir obert un Compte Expansió Negoci Plus.

El llançament de Kelvin Retail forma part del Programa Respostes Immediates que el banc va llançar a principi d’abril i que té com a finalitat donar un servei més pròxim, ràpid i eficient als petits negocis de tot el país. Per aconseguir-ho, l’entitat ha dotat el seu equip de gestors comercials de tauletes per tal que puguin concedir operacions financeres (préstecs, pòlisses de crèdit, lísing…) a casa mateix del client, juntament amb qualsevol altre servei que li calgui, sense haver d’anar a l’oficina.

 

Switch to mobile version