Autor Societat
5 Juny 2016 a 14:00

Catalunya defensa la venda de productes de proximitat

Serret afirma que s’ha de treballar per millorar l’eficiència

La consellera Serret // Imatge cedida per la Generalitat

La consellera Serret // Imatge cedida per la Generalitat

El Museu d’Arqueologia de Catalunya ha acollit  una representació de membres de l’Associació Europea de Regions amb Productes d’Origen (AREPO) que s’han desplaçat a Barcelona per tractar sobre la venda de proximitat.
Sota el títol La venda de proximitat i les cadenes curtes en les estratègies regionals de promoció les regions de Midi-Pyrénées, Aquitania, Emilia-Romagna, Euskadi i Catalunya han estat debatent sobre aquest tipus de producció i la necessitat d’estudiar estratègies conjuntes que permetin dotar-la de més impuls.
La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, ha tancat la jornada recordant que Catalunya va ser la primera regió europea en regular aquest tipus de venda i en crear un logotip per diferenciar aquest tipus de comercialització. Actualment, hi ha 2.200 productors i unes 100 associacions de productors adherits a la venda de proximitat.
Segons la consellera, “avui parlar de venda de proximitat és sinònim de sostenibilitat, modernitat, valorització de l’entorn productiu i del teixit socioeconòmic. Per Catalunya, la venda de proximitat és una aposta pel futur del nostre país”.
Per això, Serret ha afirmat que cal treballar en xarxa per poder tenir una visió més àmplia i anar un pas més enllà. En definitiva, ha dit la consellera “hem de treballar per millorar l’eficiència, l’eficàcia i la penetració en el mercat d’aquest sistema de futur”.
La jornada La venda de proximitat i les cadenes curtes en les estratègies regionals de promoció ha estat organitzada per l’Associació de les Regions Europees dels Productes d’Origen (AREPO) amb la participació de l’Assemblea de Regions Europees Fruiteres, de Llegum i Hortalisses (AREFLH).  
Switch to mobile version