Autor Articles i estudis
17 Setembre 2016 a 12:00

Córrer llargues distàncies envelleix la pell

amic. bellesa

La pràctica del «running», que segueixen moltes dones, pot no ser l’esport més adequat per a la pell. Córrer llargues distàncies de manera intensa augmenta l’estrès oxidatiu, causa un impacte sobre la pell i la envelleix a un ritme més gran, segons han posat de manifest diversos estudis recents. Us ho expliquem.Ho podem veure en el rostre de molts i moltes atletes aquests dies en els Jocs Olímpics de Rio (Brasil): la pell exposada durant hores a l’aire lliure presenta arrugues. I ho confirmen els estudis. Un recent informe de l’INIBIBB (Institut d’Investigacions Bioquímiques de Badia Blanca, Argentina) assegura que córrer molt i llargues distàncies accelera l’oxidació, el que ens fa envellir abans. I és que qui surt a córrer, en respirar intensament, consumeix més oxigen, cosa que genera la formació de radicals lliures, causants de l’oxidació de la pell. Si a això li sumem els efectes del sol i de la contaminació, dels quals ningú s’escapa si practica «running» a l’aire lliure, el resultat serà una pell prematurament envellida.

La Dra. Concha Albert, de l’Institut Tàpia de cirurgia plàstica i estètica, opina sobre el running: «Em sembla devastador per a les articulacions i per a la pell. D’una banda, es multiplica per més de tres el pes de la cama amb cada impacte d’aquesta en el sòl, i de l’altra, a nivell cutani, per culpa de l’esmentat impacte, arriba la flacciditat cutània, la cara s’arruga, es buida , i pot omplir-se de taques a causa de la radiació ultraviolada, si es corre a l’aire lliure. Per això el corredor sol tenir aquesta cara tan prima i marcada ».

Això no vol dir que no es practiqui esport, sinó que s’ha de fer tenint en compte quins efectes pot tenir sobre la pell i com contrarestar-los. Per evitar en la mesura possible aquest efecte indesitjat, és imprescindible l’ús de protectors solars durant la pràctica d’exercici físic a l’aire lliure, encara que es realitzi a la ciutat.

La Dra. Albert recomana, a més, «seguir una alimentació rica en productes antioxidants, com els fruits vermells, el bròquil, els espinacs i els cítrics. Una bona solució és prendre els tan de moda smoothies a força de fruites i verdures fresques completats per exemple amb alga espirulina ». I afegeix: «Si la nostra dieta és pobra en aquests aliments o si un expert ens ho recomana, és imprescindible prendre comprimits amb antioxidants que continguin Vitamines C i E, que combaten els radicals lliures. També ens convé el col·lagen, que podem prendre en càpsules, en gel o líquid, ja que córrer fa que aquest, en la pell, es desestructuri, es perdi textura i elasticitat ». Finalment, assenyala la importància de «dormir una mitjana de 8 hores per mantenir a ratlla l’oxidació».

Pel que fa als tractaments facials antienvelliment, l’especialista explica que «la biorrevitalización facial amb un còctel precís i ben formulat, a base de Vitamines C, E, àcid hialurònic i oligoelements, pot ser la millor manera de contrarestar els efectes perniciosos del abús de la carrera a la pell, i li aporta lluminositat i suavitat. Però cal ser constant, realitzar diverses sessions a l’any, i algunes de manteniment ».

Per Belleza Activa / AMIC

Switch to mobile version