Autor Societat
3 Octubre 2016 a 15:00

El 89% dels ciutadans que han utilitzat al telèfon 112 valoren positivament l’atenció rebuda

El telèfon 112 és comú a 28 països de la Unió Europea

Cat 112

Cat 112

El Telèfon d’emergències 112 de Catalunya (CAT112) és altament valorat pels ciutadans que l’han hagut d’utilitzar, augmentant per quart any consecutiu la proporció de persones que valoren positivament el servei públic, segons l’última enquesta òmnibus del Centre d’Estudis d’Opinió.
Així, el 89% dels ciutadans que han utilitzat el telèfon d’emergències 112 valoren “bé” o “molt bé” l’atenció rebuda pel servei públic. Aquest percentatge, era del 88,7% l’any 2015, del 87% l’any 2014 i del 81,9% l’any 2013, el que significa que en 4 anys el percentatge de ciutadans que valoren bé o molt bé el servei rebut ha passat de 81,9% a 89%.
L’enquesta també destaca que el coneixement per part de la població del fet que el telèfon d’emergències 112 és l’únic que serveix per avisar de qualsevol urgència que requereixi la presència de policia, sistema d’emergències mèdiques, bombers, protecció civil o agents rurals, assoleix enguany el 68,2% de la població. Aquest percentatge també creix els darrers anys i ha passat del 59,5% de la població l’any 2013 al 68,2% actual, percentatge superior al del conjunt d’Europa.
Les persones enquestades manifesten que principalment han utilitzat el telèfon 112 de Catalunya per avisar d’una urgència mèdica (49,2%), accident de trànsit (15,1%), delicte o falta (14,9%), i en el 5,3% dels casos, d’un incendi en un habitatge o de vegetació.
El telèfon 112 és el telèfon d’emergències comú a 28 països de la Unió Europea. El Telèfon d’emergències 112 de Catalunya depèn del Departament d’Interior, és gratuït, funciona les 24 hores del dia tots els dies de l’any i atén les trucades en català, castellà, anglès, francès i alemany, i el proper any atendrà els trucades en 28 idiomes més, com l’italià, l’àrab, el xinès, el rus o el turc.
Es pot trucar al telèfon 112 de Catalunya des de qualsevol telèfon fix i des de qualsevol mòbil, encara que no tingui saldo, sempre que allà on ens trobem hi hagi cobertura d’alguna companyia telefònica, encara que no sigui la que tenim contractada. A Catalunya, el TF 112 disposa de dues sales: una situada a l’edifici CAT112 de Reus, i l’altra a la Zona Franca de Barcelona.
El CAT112 ha desenvolupat els darrers anys una sèrie d’aplicacions per a mòbils per a vèncer la barrera de la parla en el cas de persones sordes, persones sord-mudes o laringectomitzades, o de l’idioma en el cas de turistes o estudiants estrangers, per exemple.
Switch to mobile version