Autor Ensenyament
24 Maig 2019 a 18:00

2.546 estudiants han superat la prova d’aptitud personal (PAP)

Per accedir als estudis d’educació infantil i primària

Examen PAP// Foto: Conselleria Universitats i Recerca

Examen PAP// Foto: Conselleria Universitats i Recerca

Un total de 2.546 estudiants han superat la prova d’aptitud personal (PAP) per accedir als estudis d’educació infantil i primària, un 33% més que en la convocatòria de 2018. Segons els resultats provisionals avançats avui pel Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) durant la Comissió d’Accés i Afers Estudiantils, el canvi data de realització de la PAP per tal que no coincidís amb el final de les proves d’accés a la universitat (PAU) s’ha traduït en un major nombre d’alumnes presentats (un 32% més que al 2018) i també dels estudiants que l’han superat, tant en nombre total com en percentatge.
 
Resultats provisionals PAP per als graus d’educació: Convocatòries 2019 i 2018 (per seu d’examen)
Seu examen
Presentats
Aptes
% Apte / Presentat
2019
2018
2019
2018
2019
2018
Barcelona
2.037
1.455
1.229
899
60,33%
61,16%
Bellaterra
742
579
477
355
64,29%
61,31%
Girona
495
439
297
241
60,00%
54,89%
Lleida
414
312
227
168
54,83%
53,84%
Tarragona
583
453
316
251
54,20%
55,40%
Total general
4.271
3.238
2.546
1.914
59,61%
59,11%
L’increment d’estudiants que enguany han realitzat la PAP ha estat més alt entre les alumnes dones (prop de 500 més que en la convocatòria de 2018) i, en total, han suposat el 82% dels estudiants que van fer els exàmens el passat 27 d’abril. Pel que fa al percentatge apte/presentat, ha estat del 67,60% en el cas dels alumnes homes i del 57,83% en el cas de les dones.
Un cop coneguts els resultats provisionals d’enguany, el secretari general del CIC, Lluís Baulenas, ha destacat que “l’avançament de la prova ha afavorit que s’hagin presentat més estudiants interessats en accedir als graus d’educació”, sense que la major quantitat d’alumnes hagi anat en detriment de la qualitat “ja que els resultats són fins i tot lleugerament millors que en la convocatòria anterior”.
Les universitats i el Govern van introduir la PAP en el marc del Programa de millora i innovació en al formació de mestres (MIF) per garantir l’atracció de l’estudiantat més ben preparat als graus en Educació. Com a novetat, tal i com ja va anunciar el Departament d’Educació, a partir d’ara haver accedit als graus en Educació infantil i primària o al màster de professorat mitjançant una prova d’aptitud personal (PAP) computarà també com a mèrit a la borsa de docents interins dels centres públics de Catalunya, posant més valor la seva realització.
La prova d’aptitud personal (PAP) per accedir als graus en Educació infantil i primària consta de dos exàmens, un de competència comunicativa i raonament crític, i un altre de competència logicomatemàtica. La PAP es considera superada amb la qualificació d’APTE, que s’obté quan la mitjana aritmètica d’ambdós exàmens és igual o superior a cinc punts sobre deu. Per poder fer mitjana, cal que cadascun dels exàmens tingui una qualificació igual o superior a quatre. Un cop superada, la PAP té validesa indefinida.
En aquests moments, està obert el període de sol·licitud de revisió, el resultat del qual es comunicarà el pròxim 3 juny. D’altra banda, el 19 de juliol, es realitzarà la convocatòria extraordinària de la PAP per accedir als estudis d’educació.
Switch to mobile version