Autor Ensenyament
24 Juny 2019 a 10:00

VI Jocs Florals Escolars de Catalunya

Hi han participat prop de 65.000 alumnes

6è Jocs Florals Escolars Catalunya// Foto: Conselleria Educació

6è Jocs Florals Escolars Catalunya// Foto: Conselleria Educació

Al voltant de 65.000 alumnes de diferents centres d’arreu de Catalunya han participat enguany a la sisena edició dels Jocs Florals Escolars. Un esdeveniment que té com a objectiu estimular l’expressió escrita de l’alumnat de diferents edats, i alhora fomentar la tradició cultural catalana. D’altra banda, els Jocs volen fer ressò i potenciar tots els certàmens literaris que ja es fan a nivell de centres educatius, municipal, comarcal.
El concurs està dividit en 8 categories segons el nivell educatiu, 5 per a l’educació primària i 3 per a l’educació secundària obligatòria. Els treballs presentats, de temàtica lliure, ja sigui en modalitat de poesia o de prosa, poden ser individuals o col·lectius, i han de ser escrits en llengua catalana o en aranès.
Els guanyadors de l’edició d’enguany són:
–       Categoria cicle inicial d’educació primària: David Muelas, de l’Escola Sant Feliu (L’Hospitalet de Llobregat): Poesia Ahir, avui i demà. S’ha valorat la vitalitat del poema, que convida a compartir i ajudar als altres.
–       Categoria cicle mitjà d’educació primària: Max Rosell, de l’Escola Pau Casals (El Vendrell). Escrit en prosa Un llibre a la porta. S’ha tingut en compte el desenvolupament narratiu amb una trama complexa i ben resolta.
–       Categoria cicle superior d’educació primària: Anna Ramos, de l’Escola Consolació (Tortosa). Poesia Som valents. Premiada pel format i el treball formal del text, que condemna la violència al voltant de les relacions formals.
–       Categoria educació especial a primària: Nicole Moreno, de l’Escola Sant Gabriel (Sant Adrià del Besòs). Poema La princesa lluitadora. Guardonada per  defensar la igualtat de gènere amb ritme, rima, musicalitat i força literària.
–       Categoria educació especial a secundària: Oussama Mrabet, Ahmed Diem i Abdelatif Saidi, de l’Institut Guindàvols (Lleida). Escrit en prosa La meva presó és la meva llibertat. Guardonada per la sensibilitat, el coratge i la valentia dels autors i per la temàtica de les dificultats de plena integració de la immigració.
–       Categoria primer i segon curs d’ESO: Mar Nieto, del Col·legi Tecnos (Terrassa). Escrit en prosa Mestres de fusta. S’ha valorat la imaginació, talent i gran qualitat de les descripcions detallades, fent servir un vocabulari ric.
–       Categoria tercer i quart d’ESO: Lena Andrés, de l’Escola Santa Anna-Eixample (Barcelona). Escrit en prosa Leonardo da Vinci i jo. Es premia la narració brillant i imaginativa, en el context de la commemoració de l’any dedicat a Leonardo da Vinci.
–       Categoria Conte audiovisual il·lustrat d’educació primària: alumnes de la classe Els Increïbles i la classe Els Gremlins de l’Escola Pau Sans (L’Hospitalet de Llobregat). Conte audiovisual Vull portar arracades. Originalitat en la tria d’espais, qualitat estètica i reflexió al voltant de la igualtat de gènere són alguns dels motius del premi.
Dos accèssits
El jurat ha decidit atorgar per unanimitat dos accèssits:
–       Alumnes de 5è de primària de l’Escola El Puig (Esparraguera). Conte audiovisual Sextina de les ones. Destaca la posada en escena, el llenguatge gràfic, la originalitat i el tractament de la igualtat de gènere.
–       Alumnat de primària del Centre d’Educació Especial de les Aigües (Mataró). Conte audiovisual L’arracada perduda. Hi destaquen el valor documental, la música, els ideogrames i el multillenguatge.
 
Switch to mobile version