Autor La recepta
14 Agost 2019 a 12:00

La sípia, una bona aportació de vitamines i minerals

Sípia// Foto: olafpictures en Pixabay

Sípia// Foto: olafpictures en Pixabay

De la família dels cefalòpodes, la sípia té forma ovalada i és de color entre marronós i grisenc, per tal de mimetitzar-se amb l’entorn. Nutritivament, la sípia aporta proteïnes, minerals i vitamines. Pel que fa a les proteïnes, aquestes són d’alt valor biològic, gràcies al contingut en aminoàcids essencials. De minerals, destaca l’aportació de iode, seleni, fòsfor, potassi, magnesi i sodi. Cal fer especialment menció a l’aportació de iodes, ja que es tracta d’un mineral beneficiós per al nostre metabolisme, a la vegada que regula el nivell d’energia. Ajuda al processament dels hidrats de carboni i enforteix el cabell, la pell i les ungles.

I, pel que fa a vitamines, són especialment presents les del grup B i E i, en menor mesura, del grup A. La vitamina E és interessant per les seves propietats antioxidants i per la protecció del nostre sistema immunitari. En relació a la vitamina B6, afavoreix la creació de glòbuls vermells i el bon manteniment del sistema nerviós. La vitamina B3 ajuda a mantenir sanes la pell i les mucoses; mentre que la B12 col·labora en el bon estat del sistema immunitari.

El contingut en aigua de la sípia és també remarcable, ja que és superior al 80%. Tot i amb això, cal saber que amb la cocció aquesta aigua desapareix per la qual cosa, si volem aprofitar al màxim les seves qualitats nutritives, la millor manera de fer-les serà a la planxa, a foc força alt i durant poc espai de temps. La quantitat de greix inclòs en la sípia no arriba a l’1% i, per tant, es tracta d’aliment poc caloric, amb 80 calories per cada 100 grams. Resulta per tant un aliment indicat en dietes hipocalòriques.

En resum, un aliment amb qualitats nutritives destacables i poc calòric.

Per El Tot Mataró / AMIC

Switch to mobile version