Autor Economia
1 Setembre 2019 a 15:00

1er Congrés de Mercats Municipals de Catalunya

Per afrontar el canvi d’hàbits de consum

Congrès Mercats Municipals Catalunya// Footo: Conselleria empresa i coneixement

Congrès Mercats Municipals Catalunya// Footo: Conselleria empresa i coneixement

El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement organitza el 1er Congrés de Mercats Municipals de Catalunya, que tindrà lloc el proper 21 d’octubre a l’Espai Endesa de Barcelona.  L’objectiu d’aquesta iniciativa és crear un espai de debat, d’intercanvi experiències i de transmissió de coneixements per als professionals dels mercats municipals davant els canvis de la societat i les noves necessitats dels consumidors.
El Congrés de Mercats Municipals de Catalunya donarà continuïtat a la jornada Mercats Increïbles celebrada l’any passat a Sant Cugat del Vallès, on prop de 200 professionals van analitzar la transformació digital dels mercats (Autodiagnosi TIC mercats) com un dels principals factors de millora de la competitivitat. En aquesta jornada es va evidenciar que els paradistes de mercat a Catalunya utilitzen de forma generalitzada les xarxes socials com a mitjà de publicitat i promoció. En aquest sentit, el 74% dels paradistes disposa de perfil a les xarxes socials, que autogestionen en la majoria dels casos, i la combinació de Facebook i Instagram és l’opció habitual del 37%.
Pel que fa al posicionament web, el 48% les empreses de mercat analitzades disposava de web pròpia i d’aquestes, el 84% comptava amb sistemes d’actualització de continguts propis. El comerç electrònic té una baixa implantació, i només és present a un 20% de les parades analitzades, tot i que entre les que no disposen de botiga online, el 39% assegura tenir interès d’obrir-ne una en els propers mesos. Així mateix, el 84% de les parades disposa de connexió a Internet i correu electrònic. Quant a la gestió dels establiment, el 52% utilitza eines de bases de dades i el 8% ha incorporat un instrument de planificació de recursos empresarials (ERP).
Catalunya compta amb 168 mercats municipals, distribuïts en 92 municipis, amb una superfície comercial superior als 260.000 m2.

Suport del CCAM als mercats municipals

Mitjançant el programa Elsmercats.cat, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) dona suport als 168 mercats municipals sedentaris de Catalunya, amb l’objectiu de millorar la seva competitivitat i afavorir-ne la transformació digital.
En el marc d’aquest programa, i sota el títol Els Quaderns de Mercat, el CCAM organitza sessions formatives arreu del territori per apropar les estratègies de màrqueting als mercats municipals. La propera sessió tindrà lloc el 30 de setembre, a Tarragona, i anirà a càrrec d’Oriol Cesena, economista i expert en comerç i mercats.
Més informació del programa de competitivitat dels mercats Municipals de Catalunya a www.elsmercats.cat o bé elsmercats@gencat.cat
Switch to mobile version